Klantverificatie bij opvraag Whk-gegevens BelastingTelefoon
21 januari 2022 Uit Door 100% WerkgeverscoachMedewerkers van de BelastingTelefoon voeren een dubbele klantverificatie uit, voordat zij de percentages Werkhervattingskas (Whk) verstrekken.
Veel salarisprofessionals zijn hier niet op voorbereid. Dit zorgt voor lange wachttijden.
Belt u de BelastingTelefoon voor het opvragen van de percentages Whk? Of wilt u weten of een werkgever groot of klein is voor de gedifferentieerde premie Arbeidsongeschiktheidsfonds (Aof)? Zorg er dan voor dat u persoons- en dossiergebonden gegevens van de werkgever bij de hand hebt:
Persoonsgebonden gegevens zijn onder andere:
- geboortedatum
- postcode en huisnummer
- vestigingsadres onderneming
- KVK-nummer
- rekeningnummer
Voorbeelden van dossiergebonden gegevens:
- bedrag van de aangifte of aanslag
- inhoud uit de aangifte of aanslag
- gegevens uit de aanvraag, beschikking of brief
De medewerkers van de BelastingTelefoon stellen een persoons- en een dossiergebonden vraag om er zeker van zijn dat ze de informatie aan de juiste persoon verstrekken. Als u de 2 vragen niet kunt beantwoorden, kunt u geen informatie krijgen over de percentages Whk of over de gedifferentieerde premie Aof.
Gerelateerd berichten
Recente berichten
- UWV en gedifferentieerde premies WGA en Ziektewet 2025 16 juli 2024
- Wet toekomst pensioenen 16 juli 2024
- Vragen en antwoorden expertsessie: Wet toekomst pensioenen 12 juli 2024
- Voor hoeveel auto’s moet u bijtellen? 9 juli 2024
- De beschikkingen Wet tegemoetkomingen loondomein (Wtl) 2023 4 juli 2024
- Concernregeling en het 10%-criterium 4 juli 2024
- Kamerstukken die interessant zijn juni 3 juli 2024
- De dienst ‘Voorzieningen’ en het werkgeversportaal 1 juli 2024
- 2025 géén lage-inkomensvoordeel (LIV) 27 juni 2024
- Loon, laadpaal en bijtelling van de zaak 18 juni 2024
Populaire berichten
en extra
lage kosten
loonstroken.
En nog meer voordelen.
Neem snel contact op.