Vergoeding voor werkgevers zonder eHerkenning

Vergoeding voor werkgevers zonder eHerkenning

2 november 2020 Uit Door 100% Werkgeverscoach

Wil een werkgever een aangifte doen via ‘Mijn Belastingdienst Zakelijk’, maar eHerkenning aanschaffen lukt niet? Dan kan hij een vergoeding krijgen voor software waarmee hij aangifte kan doen. Of voor een intermediair die aangifte voor hem doet.

salarisverwerking uitbesteden,loonverwerking,salarisverwerking, loonadministratie, alles over loon,salaris advies, hr scan,loonadministratie,salaris verwerking,wet en regelgeving,werkgevers ondersteuning,juridische personeelszaken,budgetcoach,verzuim oplossingen, verzekering ziekteverzuim, ziekteverzuimverzekering, verzekeringen,

De werkgever krijgt alleen een vergoeding als hij geen eHerkenning kan aanschaffen. Dat is zo als de werkgever zich niet kan inschrijven bij de Kamer van Koophandel.

Kan de werkgever voor de aangifte inloggen met DigiD, of met het Europees erkende eIDAS? Dan kan hij geen vergoeding aanvragen.

 

eHerkenning, eHerkenning overheid 2020, e herkenning, digid eherkenning, belastingdienst digitaal, belastingdienst eherkenning, UWV eherkenning, inlog UWV eherkenning

Vergoeding aanvragen

De kostenvergoeding vraagt de werkgever aan met het formulier ‘Vergoeding kosten aanschaf aangiftesoftware of inhuur intermediair’.

De aanvraag voor het jaar 2020 moet uiterlijk 31 december 2021 bij de Belastingdienst binnen zijn.

 

Hyperlink naar formulier

Formulier ‘Vergoeding kosten aanschaf aangiftesoftware of inhuur intermediair’

 

Bron: Belastingdienst

 

 

Gerelateerd

Compensatieregeling kosten eHerkenning
eHerkenning nodig bij Mijn Belastingdienst Zakelijk
Minder fouten bij betaling belasting via iDEAL

 

 

belastingdienst, fiscale zaken, belastingen, duur belastingtelefoon,werkgeverscoach, salarisverwerker, loon, salaris, salarisverwerking, loonadministratie, alles over loon,salaris advies, hr scan,loonadministratie,salaris verwerking,wet en regelgeving,werkgevers ondersteuning, juridische personeelszaken